Alerte(re) huishoudelijke hulp bij zorgbehoevende klanten

Poetshulpen staan in voor het huishouden van een gezin met alles erop en eraan. Ook zorgbehoevendheid speelt zich veel vaker dan vroeger af in de thuisomgeving. Fysieke-, geestelijk-emotionele-, sociaal-existentiële ziektebeelden zijn hierbij niet weg te denken.

In 2017 behaalde ik mijn erkenning voor de vorming “Hoe omgaan met zorgbehoevende klanten”.  Deze erkenning werd uitgereikt door het Vlaams Opleidingsfonds Dienstencheques onder het nummer VG_E_06187.  Klik hier voor het onmiddellijke overzicht.

De vorming die ik aanbied gaat over poetshulp 2.0, waarbij de traditionele poetshulpen net dat tikkeltje meer krijgen én bieden en waarbij ze alerter en bewuster huishoudelijk werk leveren bij zorgbehoevende klanten. Het opzet van mijn vorming is met andere woorden: verder bouwen op al het goede dat reeds in deze sector aanwezig is, uitgebreid met een bewustere en alertere blik op zorgafhankelijkheid van de klant.

Mijn aanbod is opgebouwd vanuit een rijke ervaring, met gebruik van begrijpelijke taal en is gericht op het verschaffen van enkele inzichten (blikopeners), concrete tips & tricks (handvaten) en aandachtspunten zowel voor huishoudelijke hulpen als hun leidinggevenden. Het biedt een goede voorbereiding op en onderhoud van het werkleven als poetshulp.

De aangeboden kennis, attitude en vaardigheden scheppen inzicht, motivatie, zelfvertrouwen, kwaliteit, klantentevredenheid én goede reclame! Een win-win-win situatie dus voor de werknemer, werkgever én de klant.